HS Visio selvitti ja todisti AutoVexin hyödyt | AutoVex

Mediassa
HS Visio selvitti ja todisti AutoVexin hyödyt | AutoVex

HS Visio selvitti ja todisti AutoVexin hyödyt


Puhuttaessa käytetyn auton myynnistä ja siitä saadusta hyvästä myyntihinnasta, ei pidä unohtaa AutoVexiä. Valtakunnanmedia Helsingin sanomat pääsi myöskin todistamaan AutoVexin hyödyt käytännössä.

HS Vision artikkelissa haluttiin selvittää, millä tavalla autosta saadaan paras myyntihinta käytettyjen autojen markkinoilla.

Helsingin sanomat julkaisivat jutun 7. helmikuuta.

”Suoraan autoliikkeisiin myyminen vaatii pitkän soittokierroksen, eikä sopivaa tarjousta tule välttämättä koskaan”, Hesari kirjoittaa artikkelissaan.

Uudehkot autot viedään nyt käsistä

HS haastatteli artikkelia varten autonsa myyneitä ja vaihtaneita henkilöitä. Useat haastatelluista olivat tehneet onnistuneet kaupat AutoVexin kautta.

Kysely osoitti, että AutoVexin tarjoamasta huutokauppamallista hyötyivät etenkin sellaiset yksityiset auton myyjät, joilla oli myynnissä autoliikkeiden himoitsemia, uudehkoja ja vähän ajettuja autoja.

Moni haastateltu kertoi, että AutoVexistä saatu tarjous oli korkeampi, kuin autoliikkeistä pyydetty vaihtotarjous.

Jutussa kokemuksistaan kertovat muun muassa Uudellamaalla asuva Jukka, sekä turkulainen Juuso.

Jukan Nissan Qashqaista kilpaili AutoVexin huutokaupassa seitsemän eri autoliikettä ympäri maan. Tarjouksia Nissanista ropisi yli sata. Jukka sai myytyä autonsa huomattavasti parempaan hintaan AutoVexin huutokaupassa verrattattuna suoraan autokaupalle myymiseen.

Hän sai autostaan merkittävästi paremman hinnan kuin mitä autoliikkeet olivat suoraan kysyttäessä siitä tarjonneet.

Juuson BMW-hybridin tarjoukset nousivat myöskin hurjaa vauhtia - BMW myyntihinta ei jäänyt kuin muutaman satasen päähän siitä, mitä Juuso oli siitä itse alunperin maksanut. AutoVex oli siis Juusonkin kohdalla ehdottomasti kannattavampi ratkaisu - autoliikkeista kysyessään paras tarjous oli peräti 6000 euroa pienempi kuin AutoVexistä saatu myyntihinta.

Tehoa ja tulosta autoliikkeille

HS nosti esiin myös autoliikkeen näkökulman. Etenkin vähän ajetut autot liikkuvat nyt kaupassa liukkaasti ja hyvillä hinnoilla.

Niistä on autoliikkeillä jatkuva pula, ja niitä hankitaan ulkomaita myöten. Yksityiset auton myyjät ovat siis liikkeille merkittävä ostokanava.

Heidän tavoittamiseksi AutoVex tarjoaa HS:n mukaan huomattavasti helpomman ja tehokkaamman tavan kylmäpuheluiden soittamisen sijaan.

”Jos aikaisemmin sisäänostaja käytti 20 minuuttia puhelimessa yhden käytetyn auton myyjän kanssa, pystyy hän nyt tekemään kauttamme jopa kymmeniä tarjouksia tunnissa”, AutoVexin perustaja Sebastian Frick kertoo haastattelussa.

Auton myynti voisi olla myös helppoa - ja juuri tästä ajatuksesta AutoVex sai alkunsa

HS:n artikkeli valottaa myös sitä, mistä AutoVexin tarina sai alkunsa.

Monet meistä ovat saattaneet myydä autoaan suoraan autoliikkeille. Tämä tilanne oli myös Sebastianilla, joka törmäsi uuvuttavaan ja hämmentävään lomake- sekä puheluralliin myydessään omaa autoaan. Tämän vaivalloisen ja aikaa vievän autonmyyntiprosessin aikana Sebastianille syntyi ajatus helpommasta ja vaivattomammasta autonmyyntialustasta, joka palvelisi sekä auton myyjää että ostajaa. Tämän ajatuksen pohjalta Sebastian perusti AutoVexin.

Koko Helsingin Sanomien artikkeli luettavissa täältä: Käytetty auto menee nyt kaupaksi muhkealla hinnalla, jos kuluttaja osaa käyttää muutamaa apukeinoa. - HS Visio | HS.fi