Usein kysyttyä

  • 1. Onko AutoVex ilmainen palvelu?

    Kyllä, palvelu on kuluttajille täysin ilmainen. AutoVexin liiketoimintamalli perustuu autoliikkeiden maksamaan välityspalkkioon toteutuneista kaupoista, joka on keskimäärin 200€ ja halvimmillaan 80€.

  • 2. Kuinka nopeasti jätän tarjouspyynnön?

    Tarjouspyynnön jättämisessä menee vain muutama minuutti. Autosi perustiedot täyttyvät automaattisesti Trafin kautta, joten lisäät ainoastaan kuvat ja lisä- sekä huoltotiedot.

  • 3. Miten tiedän autoni arvon?

    Kun jätät tarjouspyynnön, saat arvion autosi käyvästä hinnasta - ilmaiseksi! Hintalaskuri hyödyntää historiatietoja Suomessa myydyistä, samankaltaisista autoista ja ajantasaista markkinadataa arvon määrittämiseksi. Ota kuitenkin huomioon, että kyseessä on arvio joka ei välttämättä ota huomioon kaikkia mahdollisia lisävarusteita tai auton kuntoa. Oikea markkinahinta saattaa siis olla yli tai alle arvion. (Vain Suomi-autot). Lue miten autoliike hinnoittelee autosi tästä.

  • 4. Miksi kannattaa myydä AutoVexin kautta?

    Kilpailuttamalla autoliikkeet huutokaupassamme saat hyvin todennäköisesti paremman hinnan kuin pyytämällä tarjoukset yksitellen eri autoliikkeiltä. AutoVexissä autoliikkeet kilpailevat toisiansa vastaan, jonka seurauksena hyvityshinta nousee. Myymällä yksityishenkilölle hinta saattaa olla korkeampi mutta myyntiaika on useimmiten pitkä ja prosessi paljon työläämpi. Autoliikkeelle myyminen on vaivatonta ja varmaa kun ostajana on ammattilainen. Lue enemmän tästä.

  • 5. Voinko myydä autoa myös muualla?

    Emme suosittele tätä. Parhaan tuloksen saat, kun et myy autoasi samanaikaisesti muualla. Mitä useampi autoliike tekee tarjouksen avoimessa huutokaupassa, sitä korkeammalle hinta nousee. Palveluamme käyttävät sadat autoliikkeet ympäri Suomen, mukaan lukien kaikki alan tunnetuimmat toimijat.

  • 6. Mitä jos en ole tyytyväinen tarjouksiin?

    Huutokaupan päätyttyä voit profiilissasi aloittaa neuvottelut korkeimman tarjoajan kanssa tai hylätä tarjoukset.

  • 7. Kuinka nopeasti saan autoni myytyä?

    Nopeimmillaan AutoVexissä myydään autoja alle 2 päivässä. Ilmoitus on voimassa 10 työntuntia (ark. 9-17 välistä aikaa) ensimmäisestä tarjouksesta lähtien. Voit koska tahansa hyväksyä tarjouksen, mutta suosittelemme odottamaan huutokaupan päättymiseen asti koska paras hinta tulee viimeisenä.

  • 8. Loppuvelkaa jäljellä, voinko myydä autoni?

    Ehdottomasti! Autoliike maksaa loppuvelan kokonaisuudessaan rahoitusyhtiölle ja mikäli velka ylittää auton arvon, veloittaa liike ylijäävän summan auton myyjältä. Lue enemmän tästä.

  • 9. Sitoudunko myymään autoni?

    Et sitoudu, huutokaupan päätyttyä voit aloittaa neuvottelut korkeimman tarjoajan kanssa tai hylätä tarjoukset. Suosittelemme aina neuvottelemaan, mikäli et ole tyytyväinen tarjouksiin. Jätä tarjouspyyntö ainoastaan, jos olet valmis luopumaan autostasi kahden viikon sisällä.

  • 10. Miten saan autoliikkeet kiinnostumaan autostani?

    Laittamalla realistisen pyyntihinnan, hyvät kuvat ja tarkat lisätiedot. Mikäli pyyntihinta ylittää reilusti autoliikkeen näkemyksen auton ostohinnasta, saattavat he jättää tarjouksen tekemättä. Parhaaseen lopputulokseen päästään, kun pyyntihinta asetetaan siihen hintaan millä olet valmis myymään autosi, koska useampi autoliike osallistuu tarjouskilpailuun. Hinta nousee jokaisesta tarjouksesta.

    Jokainen auto on yksilö. Jos autoliikkeet eivät saa myynti-ilmoituksesta tarkkaa kuvaa auton kunnosta ja huoltohistoriasta, eivät he välttämättä pysty laskemaan tarjousta autostasi.

  • 11. Mitkä autoliikkeet käyttävät AutoVexiä?

    AutoVexin palvelua käyttävät kaikki suurimmat autoliikeketjut, sekä sadat keskisuuret ja pienet autoliikkeet ympäri Suomen.

  • 12. Mihin antamanne hinta-arvio perustuu?

    Hintalaskuri hyödyntää historiatietoja Suomessa myydyistä, samankaltaisista autoista ja ajantasaista markkinadataa arvon määrittämiseksi. Ota kuitenkin huomioon, että kyseessä on arvio joka ei välttämättä ota huomioon kaikkia mahdollisia lisävarusteita tai auton kuntoa. Oikea markkinahinta saattaa siis olla yli tai alle arvion. (Vain Suomi-autot).

  • 13. Tarjouspyynnön jättäminen tai kirjautuminen ei onnistu, mistä tämä voi johtua?

    Satunnaisten teknisten haasteiden ilmaantuessa suosittelemme kokeilemaan seuraavia asioita: 

    - Kokeile toista selainta. Googlen Chrome-selain on koettu parhaiten toimivaksi, ainakin AutoVexin käytössä. 

    - Kokeile yksityisselailua eli ns. Incognitoa. Joskus evästeet sekoittavat järjestelmää mutta tätä kautta ongelman saa useimmiten ohitettua.

    Jos et vieläkään pääse etenemään niin ota meihin suoraan yhteyttä tiimi@autovex.fi niin autamme sinua.